H. & J. Brüggen: Litowo-jonowy kamień milowy

Charakter przedsiębiorstwa, w którym dokonano wdrożenia

Nazwa: H. & J. Brüggen

Obszar działalności: Przemysł spożywczy - wytwarzanie płatków śniadaniowych i innych produktów zbożowych

Miejsce wdrożenia: Zakład produkcyjny w Lubece

  • Wytwarzanie płatków śniadaniowych i batoników musli

H. & J. Brüggen jest jednym z europejskich liderów branży FMCG w swojej kategorii produktowej. Powstałe w 1886 roku przedsiębiorstwo, rozpoczynające działalność jako młyn, dziś oferuje przede wszystkim płatki śniadaniowe: dla dzieci, owsiane i kukurydziane, a także musli, półprodukty dla przemysłu spożywczego oraz batoniki zbożowe. Mimo intensywnego rozwoju – obecnie produkcja odbywa się w 5 zakładach zlokalizowanych w 4 krajach na 2 kontynentach – firma pozostaje w rękach potomków jej założycieli.

Cel wdrożenia oraz zastosowane rozwiązania intralogistyczne

Bruggen
Bruggen

Funkcjonujące dotychczas rozwiązania:

  • Elektryczne wózki widłowe czołowe z przeciwwagą i bateriami kwasowo-ołowiowymi

Cel wdrożenia:

  • Zwiększenie dostępności pojazdów
  • Ograniczenie czasu ładowania baterii
  • Ułatwienie zarządzania flotą i zwiększenie bezpieczeństwa pracy

Wdrożone rozwiązanie:

  • Pojazdy w technologii Li-Ion, przede wszystkim wózki: czołowe z przeciwwagą typu RX 50, pojazdy podnośnikowe z platformą SD 20, prowadzone ręcznie EXV 12
  • STILL Fleet Manager
  • STILL Full Service

Gdy zarząd zadecydował o konieczności wymiany funkcjonującej w Niemczech floty wózków widłowych na bardziej wydajną, za priorytety uznano poprawę dostępności urządzeń transportowych oraz elastyczności ich zastosowania, ograniczenie czasu ładowania baterii oraz zwiększenia bezpieczeństwa pracy. Czynnikami, dzięki którym STILL przekonał klienta do swojej oferty, były przewagi technologiczne wózków z akumulatorami litowo-jonowymi, korzystne warunki finansowania, zakładające obsługę pojazdów przez jednego dostawcę, oraz kompleksowa obsługa – również w zakresie systemu zarządzania flotą.

Punktem wyjścia do stworzenia całościowej oferty była szczegółowa analiza pracy poszczególnych działów celem precyzyjnego określenia wymagań względem mających do nich trafić wózków. W powiązaniu z uzyskanymi danymi, STILL dostarczył urządzenia o zróżnicowanych, ściśle dopasowanych do procesów intralogistycznych parametrach. Finalnie, realizacja w Brüggen obejmowała wdrożenie 66 urządzeń STILL. Choć w przeważającej części były to wózki czołowe z przeciwwagą typoszeregu RX 50, pojazdy podnośnikowe z platformą (SD 20) oraz prowadzone ręcznie (EXV 12), ze względu na zróżnicowanie konfiguracji i wyposażenia, łącznie przekazanych zostało 39 różnych modeli. Zostały one dopasowane do konkretnych zadań z uwzględnieniem wysokości podnoszenia, długości wideł czy pojemności baterii. Najbardziej charakterystyczną cechą tego projektu jest jednak całkowite przejście z akumulatorów kwasowo-ołowiowych na litowo-jonowe. Ich trwałość i wydajność miała kluczowe znaczenie w przypadku działów, w których wózki pracują szczególnie intensywnie. Zawierają dwa razy więcej energii przy zachowaniu tych samych rozmiarów, a do tego pozwalają obniżyć częstotliwość ładowania. Dzięki bezobsługowej konstrukcji, nie wymagają żadnych dodatkowych działań ze strony operatorów, zauważalnie poprawiając komfort i ergonomię ich pracy. Zadanie, wymuszające w przypadku rozwiązań kwasowo-ołowiowych konieczność wymiany ogniw, podłączenia ich do stacji na 6 godzin oraz uzupełniania zbiorników wody destylowanej, ogranicza się w przypadku technologii Li-Ion do wetknięcia wtyczki. Już po 2 kwadransach akumulatory są pełne w 80%. Mogą być przy tym ładowane bez negatywnych konsekwencji znacznie częściej niż konwencjonalne warianty.

Przesłanką dla włączenia wszystkich wózków do systemu zarządzania STILL Fleet Manager były względy bezpieczeństwa. – Mieliśmy w przeszłości problemy z uszkodzeniami pojazdów transportowych. Straty z tytułu konieczności napraw i wytwarzanych braków były względnie duże – tym bardziej, że awarie zawinione przez użytkownika nie są objęte darmowym serwisem nawet w przypadku nowych produktów – mówi Marek Schröder, szef logistyki i menadżer ds. zakupów pozaspożywczych w H. & J. Brüggen. – Wprowadzenie systemu STILL Fleet Manager pozwoliło poprawić nam wskaźniki i zwiększyć bezpieczeństwo – dodaje. Wózki wyposażono w karty SIM, wymuszające kontrolę sprawności pojazdu oraz rejestrację operatora przed rozpoczęciem pracy. Co więcej, w razie wypadku, maszyny przełączają się w tryb pełzania, którego wyłączenie jest możliwe dopiero po wysłaniu powiadomienia o kolizji.

Efekty wdrożenia i wynikające z niego korzyści

  • Zmniejszenie liczby pojazdów koniecznych do obsługi zakładu o 23,8%
  • Oszczędność czasu pracy dzięki wyeliminowaniu konieczności wymiany baterii
  • Poprawa bezpieczeństwa

Dzięki zastosowaniu ściśle dopasowanych do procesów intralogistycznych wózków w technologii Li-Ion, zmniejszono liczbę pojazdów koniecznych do obsługi zakładu o 23,8%, obniżając tym samym koszty inwestycji i utrzymania floty. Operatorzy szczególnie chwalą sobie wygodę korzystania z maszyn z akumulatorami litowo-jonowymi. – Jestem bardzo zadowolony z wózków, bo pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu. Nie musimy już wymieniać baterii. Wystarczy, że naładujemy je w trakcie przerw. – mówi Piotr Wrobel, operator. – Nawet jeśli akumulator jest w 3/4 rozładowany ma tę samą moc jak wtedy, gdy jest całkowicie naładowany – dodaje Andreas, Holle, pracownik H. & J. Brüggen.

Dodatkowe korzyści uzyskano w wyniku wdrożenia narzędzia klasy Fleet Management. Rozwiązanie wymusza sprawdzenie sprawności wózka przed jego wykorzystaniem oraz gwarantuje, że maszyny są używane zgodnie z przeznaczeniem oraz jedynie przez osoby posiadające niezbędne kwalifikacje. – System indywidualnej weryfikacji tożsamości zapewnia, że pojazdy są prowadzone tylko przez wykwalifikowany personel - mówi Marek Schröder. Jednoznaczne przypisanie wózków do konkretnych działów sprawia także, że są one do dyspozycji tam, gdzie są najbardziej potrzebne. Co więcej, przesyłane elektronicznie dane szybko docierają w przypadku kolizji do menadżera oraz serwisantów, przyspieszając czas ich reakcji.

Obejrzyj film prezentujący realizację

Forma grzecznościowa*
Zgoda*
Newsletter

Polecane artykuły

Komercyjne wdrożenie iGo neo

Pierwsze komercyjne wdrożenie iGo neo - autonomicznego partnera kompletacji, ucieleśniającego strategię elastycznej automatyzacji STILL.

Grupa Żywiec: Dozbrojenie browarów

Grupa Żywiec zmodyfikowała model biznesowy, w nową strategię wpisała się modernizacja floty pojazdów transportu wewnętrznego.