Dźwigający 16 ton mocarz STILL w PTS Logistics

Szukając niezawodnego środka transportu pozwalającego przewozić duże, nieporęczne części maszyn ważące nawet po kilkanaście ton, firma PTS Logistics przetestowała szereg wózków różnych producentów. Za najlepsze rozwiązanie uznano RCD 160/1200 od STILL.


Na skróty:

  • Firma PTS Logistics GmbH poszukiwała pojazdu zdolnego niezawodnie obsługiwać ładunki ważące po kilkanaście ton.

  • Wózki widłowe różnych producentów poddano intensywnym testom w oddziale firmy w hamburskim porcie.

  • Ze względu na parametry, możliwość dopasowania do potrzeb oraz wysoką jakość obsługi zdecydowano się na zakup spalinowego wózka widłowego STILL RCD 160/1200.

  • Wózek widłowy z udźwigiem maksymalnym na poziomie 16 ton oraz punktem ciężkości dostosowanym do obsługi dużych, nieporęcznych ładunków i kompleksową obsługą serwisową zapewnia niezawodną pracę w specyficznych dla PTS warunkach.

Charakter przedsiębiorstwa, w którym dokonano wdrożenia

Wózek widłowy z silnikiem wysokoprężnym STILL RCD 160/1200 podczas przenoszenia ładunków w oddziale PTS w hamburskim porcie.

Nazwa: PTS Logistics GmbH

Obszar działalności: Pakowanie i przygotowanie ładunków do frachtu morskiego

Miejsce wdrożenia: Hamburg, Niemcy

PTS Logistics GmbH to niemiecka firma z siedzibą w Bremie, specjalizująca się w kompleksowej obsłudze ładunków – od ich bezpiecznego zapakowania i przygotowania do transportu, po ich przewóz wraz dodatkowymi usługami. Realizuje potrzeby klientów, dopasowując najodpowiedniejsze dla ich produktów i rodzaju transportu rozwiązania opakowaniowe, w razie potrzeby projektując je i wytwarzając. Przedsiębiorstwo ma oddziały w Hamburgu, Bremerhaven, Ravensburgu, Heeslingen i Mönchengladbach i jest obecne w najważniejszych portach morskich i śródlądowych w Niemczech. W obiekcie w Hamburgu, którego dotyczyło wdrożenie, firma zajmuje się przede wszystkim pakowaniem nieporęcznych i ciężkich komponentów maszyn w duże skrzynie i przygotowaniem ich na eksport drogą morską. W 2022 roku obsłużono około 65 tys. metrów sześciennych, czyli 15 tys. ton towarów.

Spalinowy wózek widłowy STILL RCD 160/1200 w oddziale PTS w hamburskim porcie.
Napędzany silnikiem diesla wózek widłowy z przeciwwagą serii STILL RCD 160/1200 w oddziale PTS w hamburskim porcie.

Rozwiązanie: intensywne testy i zakup wózka widłowego, który sprawdził się najlepiej

Kupiony do oddziały PTS spalinowy wózek widłowy z przeciwwagą serii STILL RCD 160/1200 z prawej strony.
Ujęcie z tyłu na spalinowy wózek widłowy RCF 160 o udźwigu nominalnym 16 ton podczas pracy w oddziale PTS w Hamburgu.
Spalinowy wózek widłowy z przeciwwagą STILL RCD 160 podczas podejmowania ładunku w oddziale PTS.

Cel wdrożenia:

  • Zapewnienie niezawodnego transportu nieporęcznych ładunków dużej masy

Zastosowane rozwiązanie intralogistyczne:

  • Spalinowy wózek widłowy z przeciwwagą STILL RCD 160/1200 o udźwigu maksymalnym 16 ton i odległością między grzbietami wideł a środkiem ciężkości ładunku wynoszącą 1200 mm
  • Zakup poprzedzony wynajmem na okres próbny, po którym optymalnie dopasowano wózek do specyfiki pracy

Ze względu na doświadczenia z wózkami widłowymi, których konserwacja i naprawy powodowały przestoje, firma PTS Logistics GmbH poszukiwała niezawodnego pojazdu zdolnego obsługiwać ładunki dużej masy. Po kompleksowej fazie testów, na czas której wynajęto od STILL GmbH spalinowy wózek widłowy RCD 160 o udźwigu maksymalnym 16 ton, PTS zdecydowało się na jego zakup. Należące do serii pojazdy wyposażone są w dwa silniki turbo typu common rail oraz precyzyjny, hydrauliczny układ kierowniczy. Wózek zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach dzięki pochylonej przeciwwadze, dużemu oknu w kabinie oraz opancerzonemu panoramicznemu oknu dachowemu. Na prośbę PTS zmodyfikowano nieco jego standardową konfigurację. Model STILL RCD 160/1200, na który się ostatecznie zdecydowano, charakteryzuje się środkiem ciężkości przesuniętym tak, by skutecznie i bezpiecznie obsługiwać szczególnie ciężkie i nieporęczne elementy maszyn (odległość od środka ładunku 1200 mm). Pojazd wyposażono dodatkowo w elastyczne, sprężyste opony. Zgodnie z życzeniem klienta zmodyfikowano także reflektory.


Efekt: rozwiązanie kwestii wydajnego i płynnego transportu ładunków do 16 ton

Rezultaty wdrożenia:

  • Zapewnienie niezawodnej obsługi ładunków dużej masy

– Wózek widłowy STILL RCD ma kompaktową konstrukcję i niewielki promień skrętu. Jest to bardzo korzystne w świetle ograniczeń przestrzennych w naszym oddziale. Maszt pojazdu jest zoptymalizowany pod kątem maksymalizacji widoczności. Pochylona przeciwwaga minimalizuje z kolei występowanie martwych punktów podczas cofania. Połączenie doskonałej widoczności z precyzyjnym sterowaniem hydraulicznym zapewnia optymalną wydajność w każdej sytuacji – relacjonuje André Stelley, Technical Operations Manager w PTS Logistics Hamburg. – Przedstawiciele firmy STILL współpracowali z nami i uważnie słuchali naszych wymagań na etapie intensywnego testowania wózków ich oraz konkurencji – dodaje Patrick Rehberg, CEO of PTS Logistics. Połączenie produktu wysokiej jakości z profesjonalną obsługą zadecydowało o wyborze przez PTS wózka RCD 160/1200.

Dźwignie w kabinie RCD 160 zapewniają precyzyjne sterowanie.
Przemyślana konstrukcja kabiny spalinowego wózka widłowego RCD 160 o udźwigu nominalnym 16 ton zapewnia dobrą widoczność w każdym kierunku.
Kierownica w kabinie wózka spalinowego STILL RCD 160 gwarantuje precyzję manewrów.