Rok 2020. będzie kojarzył się nam najpewniej przede wszystkim z koronawirusem. Jednak w minionych miesiącach zapoczątkowano także wiele zmian, które mogą zdeterminować technologiczną przyszłość w przemyśle, logistyce i ekologii.
Jeśli z lekcji od koronawirusa wyciągnięte zostaną wnioski, możliwa jest zmiana obowiązującego paradygmatu organizacji łańcuchów dostaw czy pracy w magazynach w ogóle.
Kto tylko może, zostaje w domu. Lwia część zakupów przeniosła się do Internetu. Wzrosty obrotów w e-commerce sięgają kilkuset procent. Dla obsługujących ten ruch firm to czas próby.
Fotowoltaika to jeden z najdynamiczniej rozwijających się obszarów energetyki. Coraz chętniej wykorzystuje się ją w przemyśle. W świecie są już nawet pierwsze przykłady jej zastosowania jako wyłącznego źródła zasilania magazynów.
Niemal zawsze i wszędzie każdy z nas jest połączony ze wszystkimi i wszystkim. Obecna sytuacja nie tylko stanowi prawdziwe technologiczne wyzwanie, ale także istotnie zmienia sposób, w jaki żyjemy.
Rośnie liczba zadań wykonywanych przez automaty. Paradoksalnie, miejsc pracy ma jednak nie ubywać – zmieni się jednak ich specyfika. Żmudne i powtarzalne zajęcia przypadną robotom.
W maju 2020 w wybranych ośrodkach miejskich ruszyła pierwsza komercyjna sieć 5G w Polsce. Technologia budzi żywą dyskusję w wielu środowiskach – również w kontekście przełomu, jaki może oznaczać dla cyfryzacji intralogistyki.
Od kilku lat widać też, jak dzięki handlowi online rozwija się rynek powierzchni magazynowych i jak zmieniają się łańcuchy dostaw. Nowością jest natomiast zwiększanie roli zakupów przez Internet w handlu B2B.
Stale zwiększa się udział w rynku elektrycznych wózków widłowych, w tym rozwiązań z baterią litowo-jonową. Dzięki postępowi technologicznemu niemal we wszystkim sprawdzają się lepiej niż maszyny spalinowe.
Elastyczna, wydajna i dająca poczucie sensu – taka ma być „Nowa Praca”. Przyglądamy się bliżej założeniom koncepcji oraz interpretacjom terminu we współczesnej, scyfryzowanej gospodarce rynkowej.
Kiedy wszystkim zdawało się, że przyszłość zasilania wózków elektrycznych jest pewna i nazywa się Li-Ion, dwaj potentaci branży retail pokazali, że ogniwa paliwowe nie tylko wciąż uczestniczą w technologicznym wyścigu.
Cyfryzacja, zmiany w handlu międzynarodowym, oprogramowanie optymalizujące procesy, ewolucja kanałów dystrybucji oraz rozwój automatów i maszyn – to właśnie będzie kształtować przyszłość branży TSL.
Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom IT rośnie na znaczeniu także jako sposób pozyskania floty wózków widłowych. Rozwiązania elektroniczne przyczyniają się do ułatwienia zbierania informacji o ofertach rynkowych.
1 stycznia 2020 r. zakończyło się wdrażanie 5 fazy ograniczania w UE emisji pojazdów nie drogowych. Wszystkie noworejestrowane maszyny będą musiały spełniać najbardziej restrykcyjne w skali świata normy.
Menadżerowie firm działających w sektorze sprzedaży omnichannel przewidują, że nim upłynie dekada, 40 proc. przesyłek będzie dostarczanych w ciągu 2 godzin od dokonania zamówienia.
W raporcie dotyczącym technologii napędowych urządzeń magazynowych, eksperci Instytutu Fraunhofera dowodzą, że do 2030 r. baterie litowo-jonowe staną się dominującym sposobem zasilania.
Poznaj rozwiązania charakteryzujące nowoczesność w intralogistyce.
Korzystaj z wiedzy najlepszych ekspertów z branży.
Rozwiązania intralogistyczne STILL pokazane na przykładach wdrożeń.
Strona oraz urządzenia mobilne korzystają z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.