Studia przypadków

Najnowsze artykuły


Udane testy AMR od STILL w centrum dystrybucji LAPP

Chcąc zwiększyć przepustowość swojego centrum dystrybucyjnego w Hanowerze, firma LAPP zdecydowała się na pilotażowe wdrożenie pojazdów klasy AMR serii STILL AXH. Efekty okazały się na tyle dobre, że przedsiębiorstwo rozważa szersze wykorzystanie potencjału tej technologii.


STILL zrealizował automatyzację magazynu ZKW

Wznosząc swój nowy magazyn, zakład ZKW w słowackich Krušovcach zdał się na STILL w zakresie opracowania koncepcji, koordynacji wdrożenia i uruchomienia w pełni zautomatyzowanego obiektu logistycznego z przenośnikami, automatycznymi wózkami widłowymi, regałami, platformami i systemem miniload.

Automatyzacja STILL iGo systems w Vetter

Przedsiębiorstwo Vetter Pharma-Fertigung GmbH & Co. KG uruchomiło zautomatyzowany magazyn materiałów do produkcji opakowań farmaceutycznych. Za stworzenie optymalnej koncepcji i jej wdrożenie odpowiadała firma STILL.



LAPP stawia na bezpieczeństwo

Odpowiedzią LAPP na zwiększony popyt i poszerzenie asortymentu produktów była modernizacja centrum logistycznego w oparciu o rozwiązania bezpieczeństwa pozwalające pracować z maksymalną wydajnością i przy niskich kosztach eksploatacji.


Automatyzacja magazynu Nestlé Nutrition

Zakład Nestlé Nutrition w Biessenhofen przeszedł reorganizację i optymalizację procesów transportu wewnętrznego w oparciu o technologię automatyzacji STILL iGo systems oraz regałowe platformy transportowe STILL PalletShuttle.


Kiedy pracownicy śpią, AGV działają

Dzięki wdrożeniu automatycznego składowania w oparciu o wózki AGV w technologii STILL iGo systems firma Hase Safety Group zwiększyła przepustowość magazynu bez zwiększania zatrudnienia ani wprowadzania zmianowego trybu pracy.


Chemion z przeciwwybuchowymi wózkami VNA

Magazyny materiałów niebezpiecznych wymagają użycia szczególnych narzędzi. Dlatego specjalizująca się w obsłudze tego typu ładunków niemiecka firma Chemion Logistik stosuje wózki systemowe STILL MX-X.


Belron® – optymalizacja floty

Transport szyb wymaga dużej precyzji sterowania i dobrej stabilności jazdy.
W procesie modernizacji floty ich producentowi zależało również na zmniejszeniu liczby wózków potrzebnych do obsługi procesów.


Stengel Ziegel – RX 60-50/600 w budowlance

Długowieczne są jedynie te przedsiębiorstwa, które patrzą w przyszłość – choć w budowlance wciąż jeszcze najczęściej używa się wózków spalinowych, niemiecka cegielnia z kilkusetletnimi tradycjami wymieniła wózki Diesla na elektryczne.


K-Flex: dostosowane wózki i baterie Li-Ion

Baterie litowo-jonowe stopniowo zyskują popularność na polskim rynku. Kolejnym przedsiębiorstwem, które dołączyło do generacyjnej zmiany jest firma K-Flex produkująca elementy izolacji termicznej i akustycznej.


ATM: przeciwwybuchowe wózki czołowe

W przedsiębiorstwach ze strefami zagrożonymi wybuchem przepisy wymuszają zastosowanie rozwiązań wykluczających iskrzenie, przegrzewanie i zapłon. Realizacja w firmie ATM dowodzi, że wózki STILL są w stanie sprostać tym wymaganiom.


Meble to jeden z najpopularniejszych polskich towarów eksportowych. By nadążyć za wzrostami rynku, Grupa Meblowa Szynaka – globalny potentat tej branży, rozbudowała centrum dystrybucyjne i wyposażyła je w nowoczesne rozwiązania.


Produkcja opon jak w zegarku

Choć serwis wózków widłowych zwykle odbywa się ze wsparciem podmiotów zewnętrznych, stosunkowo niewiele firm decyduje się na całościowy outsourcing. Przykład włoskiego zakładu Michelin pokazuje, że jest to rozwiązanie godne rozważenia.


Albert Ziegler: Ciągniki gotowe do akcji

Kiedy do firmy Albert Ziegler wpłynęło zamówienie na 150 specjalnych pojazdów pożarniczych, radość z jego wielkości mieszała się z obawą, czy produkcja zdąży na czas. Aby stało się to możliwe, przedsiębiorstwo zdecydowało się powierzyć zarządzania przepływami materiałowymi fachowcom.


PLUS Retail: OPX podnosi wydajność

By nadążyć za rosnącymi oczekiwaniami klientów, w ostatnich latach holenderska sieć sklepów PLUS zwiększyła asortyment o 20-30 proc. By sprawnie obsłużyć bardziej złożone niż dotychczas procesy intralogistyczne, zdecydowano się na modernizację floty transportu wewnętrznego z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań do kompletacji.