Studia przypadków

Najnowsze artykuły

Wydajność dla e-handlu B2B

By być dziś konkurencyjnymi, firmy handlu B2B przygotowują się na odbiór zamówień każdym z dostępnych kanałów i optymalizują pod tym kątem swoje procesy logistyczne. Wyzwaniom tego rodzaju sprostało przedsiębiorstwo Reisser AG.

Ciągniki zaopatrują kliniki

Centralizacja części zadań zazwyczaj pozwala obniżać koszty ich wykonywania, ale wymaga jednocześnie perfekcyjnie opracowanej koncepcji przepływu materiałów. Z wyzwaniem tego typu świetnie poradził sobie Uniwersytet w Moguncji.

Produkcja opon jak w zegarku

Choć serwis wózków widłowych zwykle odbywa się ze wsparciem podmiotów zewnętrznych, stosunkowo niewiele firm decyduje się na całościowy outsourcing. Przykład włoskiego zakładu Michelin pokazuje, że jest to rozwiązanie godne rozważenia.

CASA: zautomatyzowana inwestycja

Nowoczesny rynek wymusza zwiększenie tempa realizacji dostaw. Jedną z odpowiedzi na tę potrzebę jest automatyzacja procesów intralogistycznych. Na dużą skalę rozwiązania tego rodzaju wdrożyła w swoim centrum dystrybucji belgijska sieć CASA.

Hormann KG: Bezpieczna automatyzacja

Wdrożenia z użyciem autonomicznych wózków widłowych wciąż budzą duże emocje – szczególnie jeśli w zakładzie funkcjonują równolegle zadania wykonywane przez automaty i operatorów prowadzących konwencjonalne pojazdy. Realizacja STILL w Hormann KG - pokazuje jednak, że zaopatrzone w odpowiednie systemy wózki AGV mogą bez przeszkód współpracować z ludźmi.

Albert Ziegler: Ciągniki gotowe do akcji

Kiedy do firmy Albert Ziegler wpłynęło zamówienie na 150 specjalnych pojazdów pożarniczych, radość z jego wielkości mieszała się z obawą, czy produkcja zdąży na czas. Aby stało się to możliwe, przedsiębiorstwo zdecydowało się powierzyć zarządzania przepływami materiałowymi fachowcom.

PLUS Retail: OPX podnosi wydajność

By nadążyć za rosnącymi oczekiwaniami klientów, w ostatnich latach holenderska sieć sklepów PLUS zwiększyła asortyment o 20-30 proc. By sprawnie obsłużyć bardziej złożone niż dotychczas procesy intralogistyczne, zdecydowano się na modernizację floty transportu wewnętrznego z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań do kompletacji.

Hellmann Worldwide Logistics dla Derby Cycle

Derby Cycle, jeden z największych niemieckich producentów rowerów, po włączeniu do międzynarodowego konsorcjum stał się dostawcą towaru dla dealerów na całym świecie. Zarządzanie transportem i spedycją z globalnego centrum dystrybucyjnego firmy powierzono Hellmann Worldwide Logistics. Przedsiębiorstwo nawiązało z kolei współpracę ze STILL.

Imperial Logistics International

Gdy BMW otworzyło nowe centrum dystrybucyjne, całościowe zarządzanie nim zlecono firmom Kuehne & Nagel oraz Imperial Logistics International. Ta z kolei, chcąc realizować wszystkie prowadzone procesy na sprzęcie od jednego dostawcy, zaprosiła do współpracy STILL.

H. & J. Brüggen: Litowo-jonowy kamień milowy

Wkrótce po ogłoszeniu strategii dążącej do upowszechniania baterii Li-Ion przez poszerzenie asortymentu dostępnych wózków z akumulatorami w tej technologii, grupa STILL zrealizowała całkowicie oparte o nią wdrożenie. Rezultaty mogą stanowić dla innych przedsiębiorstw zachętę do litowo-jonowej modernizacji floty.

Pierwsze komercyjne wdrożenie iGo neo

Historyczne, pierwsze komercyjne wdrożenie iGo neo - autonomicznego partnera kompletacji, ucieleśniającego strategię elastycznej automatyzacji STILL - miało miejsce w przedsiębiorstwie logistyczno-spedycyjnym L.I.T. Opisujemy, co doprowadziło do realizacji i jakie dokładnie rozwiązania zastosowano

Grupa Żywiec: Dozbrojenie browarów

Grupa Żywiec zmodyfikowała model biznesowy, dążąc do maksymalizacji zysków dzięki zwiększaniu marży i redukcji kosztów prowadzenia działalności. W nową strategię wpisała się modernizacja floty pojazdów transportu wewnętrznego zrealizowana wspólnie ze STILL Polska.