Kompleksowa modernizacja STILL w Kellogg’s

Kompleksowa modernizacja STILL w Kellogg’s

Magazyn zajmującego się wytwarzaniem Pringles zakładu Kellogg’s w Kutnie został zmodernizowany w oparciu o technologię platform transportowych w regałach wysokiego składowania STILL oraz komplementarnych z nimi wózków typu reach-truck.

Na skróty:

  • Producent Pringles dążył do zwiększenia zdolności produkcyjnych zakładu w Kutnie.
  • Konieczna w tym celu była poprawa stopnia wykorzystania przestrzeni magazynu i zwiększenie jego przepustowości.

  • Zdecydowano się na wspólne wdrożenie z firmą STILL Polska systemu regałów wysokiego składowania z przenośnikami, platformami transportowymi i wózkami widłowymi klasy reach truck.
  • W efekcie zwiększono liczbę miejsc paletowych w magazynie z 24 do 35 tysięcy i uzyskano zwiększenie zdolności produkcyjnych o 34 proc.

Charakter przedsiębiorstwa, w którym dokonano wdrożenia

Nazwa: UMA Investments Sp z o.o. – właściciel marek Kellogg’s i Pringles

Obszar działalności: Przemysł spożywczy – produkcja słonych przekąsek

Miejsce wdrożenia: Kutno, Polska

UMA Investments / Kellogg’s to jeden z wiodących w skali świata producentów płatków śniadaniowych, przekąsek i dań gotowych działający w ponad 180 krajach. Przedsiębiorstwo wytwarza m.in. produkty wegetariańskie, płatki zbożowe, mrożone gofry, ciastka, batony, krakersy i słone przekąski. W powstałym w 2008 roku i przystosowanym do wytwarzania Pringles w 2014 r. obiekcie funkcjonują najszybsze i najbardziej efektywne linie produkcyjne tych chrupek na świecie. Zrealizowana w 2021 r. rozbudowa pozwoliła na zwiększenie wydajności do 60 tys. ton słonych przekąsek w skali roku. Zatrudnienie w obiekcie znajduje ponad 500 osób. W 2016 r. przy zakładzie produkcyjnym powstało centrum dystrybucji, w którym zatrudnionych jest dalsze 200 osób. Jest ono jednym z najważniejszych w Europie miejsc realizacji operacji co-packingowych Kellogg’s. Wraz ze zwiększeniem wolumenu produkcji w 2021 roku obiekt został zmodernizowany. Intralogistycznym partnerem jego rozbudowy była firma STILL.

Platforma transportowa STILL w zakładzie wytwarzania Pringles
Wózek wysokiego składowania oraz platforma transportowa STILL w zakładzie wytwarzania Pringles

Rozwiązanie: system regałowy wysokiego składowania, platformy, przenośniki i reach trucki

Ogranicznik koła przed regałem pomaga zatrzymać wózek podający w określonej odległości i zapobiega uszkodzeniom z regału.
Platformy mobilne wiozą podany przez reach truck ładunek w głąb regału.
Wózki wysokiego składowania STILL FM-X to kompaktowe, wyspecjalizowane rozwiązanie do sprawnej obsługi regałów wysokich nawet na 13 metrów.
Reach truck STILL FM-X z platformą transportową na widłach.

Cel wdrożenia:

  • zwiększenie liczby miejsc paletowych z 24 do 35 tysięcy,
  • zachowanie dotychczasowej logiki funkcjonowania magazynu,
  • zapewnienie sprawnej obsługi nowego sposobu składowania palet.

Wdrożone rozwiązanie intralogistyczne:

Kompleksowa rozbudowa infrastruktury magazynowej w oparciu o:

  • system regałowy STILL,
  • przenośniki paletowe INTERROLL,
  • platformy transportowe ATLAS 3.1,
  • wózki wysokiego składowania STILL FM-X.

 

Firmie zależało na zwiększeniu liczby miejsc paletowych o około 50 proc. przy zachowaniu dotychczasowej logiki funkcjonowania magazynu oraz norm pracy i obrotu towarem. Podstawowym środkiem realizacji tego celu było zamontowanie regałów o łącznej masie ośmiuset trzydziestu dwóch ton i pojemności przekraczającej 10 tys. miejsc paletowych. Systemy regałowe dostarczano sukcesywnie w przeciągu dwóch miesięcy, w sumie na czterdziestu pięciu naczepach długości 13,6 m każda. 2 950 ram zamontowano z użyciem około 20 tys. kotw mechanicznych i około 2,7 tys. kotw chemicznych. Infrastrukturę w obiekcie mieszczącym dotąd około 24 tys. miejsc paletowych przeorganizowano tak, by bez problemu można było obsłużyć ponad 35 tys. sztuk ładunków. W powstałej instalacji o powierzchni 12,5 tys. mkw. zawarto ponad 58 kilometrów szyn wspierających palety i umożliwiających jazdę platform ATLAS 3.1 oraz około 200 metrów przenośników paletowych renomowanej firmy INTERROLL. Platformy mobilne i zautomatyzowane przenośniki transportujące zasilane są ładunkami przez osiem sztuk wózków wysokiego składowania typu STILL FM-X.

Precyzyjny system sterowania STILL FM-X zapewnia efektywną i bezpieczną jazdę.
Wózek wysokiego składowania STILL FM-X z platformą gotową do włożenia w gniazdo regału.

Obejrzyj film z realizacji


Efekt: sprawna praca magazynu o pojemności zwiększonej o blisko 50%

W efekcie wdrożenia:

  • poprawa stopnia wykorzystania przestrzeni magazynowej,
  • zwiększenie pojemności magazynu z 24 do 35 tys. miejsc paletowych,
  • wzrost zdolności produkcyjnych zakładu o 34 proc.

Dzięki przeprowadzonej realizacji liczba miejsc paletowych w zakładzie zwiększyła się z około 24 do 35 tys. Było to jednym z czynników pozwalających płynnie obsługiwać transport z i na linie produkcyjne i w efekcie zwiększyć produkcję przekąsek o 34 proc., do 60 tys. ton rocznie. Jak zapewniają przedstawiciele Kellogg’s, pomimo że wdrożenie odbywało się w ciągu epidemii, osoby odpowiedzialne za projekt po stronie STILL Polska przejawiały dbałość o szczegóły techniczne i zapewniały koordynację komunikacji z podwykonawcami.

Firma STILL Polska zaproponowała klientowi rozwiązania intralogistyczne w pełni zintegrowane z zastanym systemem pracy magazynu.
Efekt końcowy sprostał wymaganiom Kellogg’s. Usprawnienia pozwoliły zwiększyć liczbę miejsc paletowych z 24 do 35 tys. i w pełni zrealizować potencjał centrum dystrybucyjnego.