Würth Elektronik: Dobrze funkcjonujący system

Wurth

Na skróty:

  • W związku z dynamicznym wzrostem popytu firma Würth Elektronik France zdecydowała się na rozbudowę i skalowalną modernizację floty swojego głównego Centrum Dystrybucyjnego.

  • Dzięki wdrożonym rozwiązaniom – między innymi regałom wysokiego składowania, wózkom systemowym VNA STILL MX-Xwózkom wysokiego składowania FM-X i automatycznym przenośnikom udało się utrzymać wysokie tempo kompletacji i przygotować procesy na dalszy rozwój w przyszłości.

Charakter przedsiębiorstwa, w którym dokonano wdrożenia

Nazwa: Würth Elektronik

Obszar działalności: Produkcja komponentów elektrycznych i elektromechanicznych

Miejsce wdrożenia: Centrum dystrybucji w Jonage pod Lyonem, Francja

 

 

Würth Elektronik France to producent komponentów elektrycznych i elektromechanicznych z siedzibą Jonage pod Lyonem. Model biznesowy przedsiębiorstwa przewiduje ciągłą rozbudowę i dywersyfikację portfolio klientów dzięki dużej elastyczności – bez dolnych limitów wielkości zamówienia. Małe i średnie przedsiębiorstwa są w efekcie odbiorcami 90-95 proc. wolumenu produkcji, co pozwala minimalizować ryzyko znaczących strat wskutek zakończenia współpracy z jednym dużym partnerem. Przyjęty sposób funkcjonowania wymaga bardzo szerokiego, liczącego 6,5 tys. pozycji asortymentu oraz zdolnej pomieścić to wszystko przestrzeni magazynowej. W związku z dużymi wzrostami, w stosunku do 2012 roku, strefę kompletacji wysyłek centrum dystrybucji powiększono z 1,5 do 2,5 tys. mkw., natomiast powierzchnię magazynową rozbudowano z 1 tys. do 3,5 tys. mkw. Mieści się na nich 9 tys. miejsc paletowych. Firma szczyci się przy tym niezwykłym tempem realizacji zamówień: krajowe przesyłki realizowane są w 24 godziny, do odbiorców w innych państwach europejskich trafiają w przeciągu 48 godzin, a klientów reprezentujących „resztę świata” - w zaledwie 72 godziny. 98 proc. przesyłek nadawanych jest w dniu zamówienia, a odsetek zwrotów związanych z błędną kompletacją nie przekracza przy tym 0,08 proc. Osiągnięcie takich parametrów było możliwe dzięki unikalnej organizacji łańcucha dostaw w rozbudowanym centralnym magazynie oddanym do użytku w 2017 roku.

Wurth

Cel wdrożenia oraz zastosowane rozwiązania intralogistyczne

Cel wdrożenia:

  • Zachowanie świetnego tempa realizacji zamówień pomimo kilkudziesięcioprocentowych wzrostów w ujęciu rocznym

Wdrożone rozwiązanie:

 

By osiągnąć maksymalną gęstość składowania, zastosowano regały o wysokości 10,5 metrów. By natomiast nie wydłużyć wskutek powiększenia magazynu tras przejazdu wózków widłowych, zdecydowano się na użycie automatycznych przenośników, ograniczających dystanse pokonywane przez pojazdy transportowe i pozwalające zachować zasadę FIFO (First in First Out), zgodnie z którą artykuły, które pojawiły się najwcześniej, opuszczają magazyn w pierwszej kolejności. Regały wysokiego składowania obsługiwane są przez dwa wózki systemowe STILL MX-X z systemem OptiSafe, pozwalającym ograniczyć w określonych, potencjalnie niebezpiecznych lokalizacjach maksymalną wysokość podnoszenia. Informacje o położeniu pojazdu odczytywane są z umieszczonych w posadzce transponderów. Dodatkowo wyposażono je także w kamery cofania, dostosowujące szerokość kąta do prędkości jazdy oraz laserowe wykrywacze przeszkód. Przychodzące i wychodzące palety są umieszczane na przenośniku lub z niego pobierane przez wózki wysokiego składowania STILL FM-X 10

Efekty wdrożenia i wynikające z niego korzyści

Wurth
  • Utrzymanie tempa realizacji zamówień mimo dynamicznego wzrostu popytu
  • Skalowalność wdrożonych rozwiązań, sprawiająca, że firma i jej procesy transportu wewnętrznego są gotowe na ewentualną rozbudowę

Zwiększenie powierzchni magazynu i zastosowanie odpowiedniego sprzętu pozwoliło na efektywne funkcjonowanie mimo dużej dynamiki rozwoju Würth Elektronik France. Elastyczność wdrożonych rozwiązań pozostawia obiekt gotowym na dalszą ekspansję. Rozbudowując centrum zachowano zapas powierzchni na poziomie 4,8 tys. mkw., co daje pewność 4-5 lat funkcjonowania bez konieczności zwiększania metrażu ani modyfikacji procesów intralogistycznych. Zarówno reach trucki, jaki i wózki VNA mogą być bez przeszkód używane w nowej przestrzeni, a transpondery wywołujące sprzyjające bezpieczeństwu reakcje wózków systemowych mogą zostać w razie potrzeby łatwo przeprogramowane.

 

Polecane artykuły

Wydajność dla e-handlu B2B

By być dziś konkurencyjnymi, firmy handlu B2B przygotowują się na odbiór zamówień każdym z dostępnych kanałów i optymalizują pod tym kątem swoje procesy logistyczne. Wyzwaniom tego rodzaju sprostało przedsiębiorstwo Reisser AG.