Jak wybrać serwis wózków widłowych?
Na skróty:
- coraz więcej praktycznych przykładów świadczy o tym, że elektryczne wózki widłowe są wykorzystywane nie tylko tam, gdzie wymuszają to przepisy. Od kilku lat znajdują one zastosowanie także w branżach zdominowanych dotąd przez modele spalinowe.
- choć istnieją wciąż zastosowania, w których warianty spalinowe charakteryzują się większą wydajnością przeładunkową, wózki elektryczne wygrywają pod względem całkowitego kosztu eksploatacji.
- ze względu na wzrosty koszty paliw kopalnych oraz rosnącą presję na minimalizowanie śladu węglowego operacji przez przedsiębiorstwa, wózki elektryczne stanowią przyszłość transportu wewnętrznego.
Odpowiedzi udziela:
Adam Sobczyk,
Dyrektor Serwisu STILL Polska
Odpowiedź eksperta:
Serwis powinien działać szybko i skutecznie, gwarantując płynność procesów generujących wartość dla klientów przedsiębiorstwa. W związku z tym, wybierając partnera mającego sprawować pieczę nad flotą transportu wewnętrznego warto zwracać uwagę przede wszystkim na czynniki mające wpływ na tempo i adekwatność reakcji.
Na czas realizacji usługi znaczący wpływ ma liczba mobilnych serwisantów firmy w danym regionie oraz stały i szybki dostęp do części zamiennych. STILL zapewnia swoim klientom reakcję w przeciągu doby od zgłoszenia. Jesteśmy w stanie zrealizować tę obietnicę dzięki 150 rozproszonym po całym kraju samochodom serwisowym. Placówki rozlokowane w Żernikach k. Poznania, Gdańsku, Warszawie i w Psarach k. Katowic pełnią rolę warsztatów, magazynów i centrów informacyjnych. Takie rozwiązanie gwarantuje sprawną obsługę zgłoszeń i efektywną logistykę części potrzebnych do naprawy. Każdy technik dysponuje podręczną pulą najpotrzebniejszych części, a pełna paleta komponentów jest dla niego dostępna on-line z ekspresową dostawą.
Na adekwatność reakcji i tempo rozwiązania problemu wpływ mają z kolei: zastosowanie elektronicznych programów diagnostycznych, kompleksowość obsługi, wysoki poziom wiedzy i umiejętności techników oraz zapewnione umową korzystanie tylko i wyłącznie z oryginalnych części. Dzięki tym wszystkim elementom, w przypadków techników STILL Polska 91 proc. awarii usuwanych jest w ramach pierwszej wizyty.
Warto zwrócić także uwagę na sposób rozliczenia. Czy koszt dojazdu i utylizacja wymienionych elementów są wliczone w cenę usługi? Kto płaci za materiały eksploatacyjne? W zależności od ustaleń, pozornie tańsza usługa może okazać się droższa niż kompleksowa umowa. W związku z tym na popularności zyskuje ostatnio STILL Full Service. Niezależnie od liczby interwencji, ilości użytego smaru itp. klient ponosi w jej ramach stałą, miesięczną opłatę.