Fredells: efektywność dla e-commerce

Na skróty:

  • W związku z rosnącym zainteresowaniem klientów zakupami za pośrednictwem Internetu, Fredells Byggvaruhus postanowiło uruchomić sklep online i obsługiwać zamówienia na poziomie głównego magazynu.

  • Celem przygotowania na wzrost obłożenia pracą wskutek systematycznych wzrostów sprzedaży w e-commerce firma rozbudowała swoją flotę i zintegrowała ją z systemem zarządzania flotą.
  • Rozbudowa floty o STILL RX 60 50 i wdrożenie oprogramowania STILL Fleet Manager zwiększyły płynność procesów i efektywność pracy.

Charakter przedsiębiorstwa, w którym dokonano wdrożenia

Nazwa: Fredells Byggvaruhus

Obszar działalności: Sprzedaż narzędzi i materiałów budowlanych stacjonarnie i przez Internet

Miejsce wdrożenia: Szwecja – główny magazyn firmy w podsztokholmskim Sickla

 

 

Fredells Byggvaruhus to najstarsza i najznaczniejsza pod względem asortymentu produktów konstrukcyjnych sieć sklepów z narzędziami i materiałami budowlanymi w Szwecji. Założona w 1903 roku przez Fabiana Fredella pozostaje w rękach jego rodziny po dziś dzień – dyrektorem zarządzającym jest dziś praprawnuk założyciela i jego imiennik. Firma zatrudnia łącznie 220 osób i w skali roku osiąga obroty na poziomie 700 mln koron szwedzkich. Marka działa w oparciu o dwa sklepy stacjonarne – w leżącej w regionie Uppsala miejscowości Kvista oraz w położonym pod samym Sztokholmem przemysłowo-zakupowym Sickla. Połączony z marketem magazyn główny liczy 55 tys. mkw. powierzchni. Od 2017 r. firma realizuje sprzedaż kanałem e-commerce i dzięki niej dociera ze swoją ofertą do klientów w całym kraju. W związku z rozszerzeniem działalności przed obsługą obiektu w Sickla postawiono dodatkowe zadania – prócz dostaw sprzedaży stacjonarnej, odbywa się tu także kompletacja indywidualnych zamówień klientów robiących zakupy w Internecie.

Fredells

Cel wdrożenia oraz zastosowane rozwiązania intralogistyczne

Cel wdrożenia:

  • Przygotowanie floty na wzrost obłożenia pracą w związku z rozwojem sprzedaży w kanale e-commerce

Wdrożone rozwiązanie:

Według przedstawicieli Fredells Byggvaruhus, od zapoczątkowania w 2017 r. sprzedaży za pośrednictwem Internetu, obroty w tym kanale rosną z tygodnia na tydzień. Przekładało się to oczywiście na intensywność eksploatacji floty intralogistycznej i przesądziło o konieczności jej rozbudowy, by sprostać coraz większej liczbie zamówień. Załadunek i rozładunek odbywają się wewnątrz obiektu, zaprojektowanego tak, by bez problemu mogły wjechać do niego dwie ciężarówki jednocześnie. Procesy transportu wewnętrznego w Fredells są obsługiwane łącznie przez 23 elektryczne wózki widłowe. Ostatnio flotę uzupełnił czołowy RX 60 50 o udźwigu maksymalnym na poziomie 5 ton. Pojazdy zintegrowane są z systemem zarządzania flotą STILL Fleet Manager. Z pomocą techników stacjonujących w bezpośredniej bliskości placówki dostawca zapewnia także kompleksowy serwis.

Efekty wdrożenia i wynikające z niego korzyści

Fredells
  • Poprawa ergonomii pracy operatorów wózków widłowych dzięki zastosowaniu wózków z amortyzowanymi fotelami

  • Zwiększenie płynności procesów dzięki zapewnieniu wyższej produktywności operatorów oraz zagwarantowaniu dostępności wózków do obsługi rosnącej liczby zamówień z kanału e-commerce
  • Optymalizacja pracy floty dzięki systemowi zarządzania STILL Fleet Manager

Parametry wózków dobrano tak, żeby zapewnić nie tylko sprawną obsługę dostaw i zamówień, ale także zagwarantować operatorom ergonomię pracy – sięgnięto po pojazdy z wygodnymi, amortyzowanymi fotelami. Na dłuższą metę pozwala to zmniejszyć liczbę zwolnień lekarskich, co ostatecznie przekłada się na pewność szybkiej obsługi klientów. Z użyciem rozbudowanej floty operatorzy są w stanie zarówno przewozić palety pełne materiałów budowlanych, jak i każdego dnia kompletować kilkadziesiąt indywidualnych zamówień klientów sklepu internetowego. Integracja pojazdów z oprogramowaniem STILL Fleet Manager pomaga natomiast menadżerom optymalizować ich eksploatację. Kierownik ds. transportu jest w stanie łatwo sprawdzić, kiedy i przez jaki czas korzystano z wózków oraz – w efekcie – gdzie można szukać oszczędności. Znacząco ułatwia to planowanie budżetu.

Polecane artykuły

PLUS Retail: OPX podnosi wydajność

By nadążyć za rosnącymi oczekiwaniami klientów, w ostatnich latach holenderska sieć sklepów PLUS zwiększyła asortyment o 20-30 proc. By sprawnie obsłużyć bardziej złożone niż dotychczas procesy intralogistyczne, zdecydowano się na modernizację floty transportu wewnętrznego z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań do kompletacji.