Hellmann Worldwide Logistics dla Derby Cycle: 150 tys. rowerów pod jednym dachem

Na skróty:

  • Producent rowerów - Derby Cycle - powierzył koordynację globalnego łańcucha dystrybucji specjalistom z Hellmann Worldwide Logistics
  • Wyposażając globalne centrum dystrybucyjne Derby Cycle wykorzystano rozwiązania STILL
  • Flotę tworzy 8 wózków VNA typu MX-X i 10 czołowych elektrycznych RX 20. Wszystkie pojazdy są zintegrowane z systemem STILL Fleet Manager 4.x
  • Wąskoalejkowy magazyn efektywnie obsługuje dostawy i zamówienia, a zastosowana koncepcje zakłada skalowalność i łatwą rozbudową w przyszłości

Charakter przedsiębiorstwa, w którym dokonano wdrożenia

Nazwa: Derby Cycle

Obszar działalności: Produkcja rowerów i globalna dystrybucja do partnerów w obrębie grupy Pon Holdings

Miejsce wdrożenia: Centrum dystrybucyjne w Emstek, Niemcy

Hellmann

Derby Cycle to działająca na niemieckim rynku od przeszło 100 lat firma zajmująca się produkcją rowerów takich marek jak: Kalkhoff, Focus, Raleigh czy Rixe. W kraju naszych zachodnich sąsiadów jest jednym z liderów e-commerce na rynku jednośladów. Po włączeniu w struktury holenderskiej grupy Pon.Bike jej zasięg znacznie się poszerzył. Zaopatruje teraz ponad 5 tys. dealerów w ponad 60 krajach. 

By sprawnie realizować złożone, globalne procesy logistyczne, Derby Cycle zdecydowało się na skorzystanie ze specjalistycznych usług i zleciło zarządzanie transportem i spedycją firmie Hellmann Worldwide Logistics. Skutecznie zarządza ona łańcuchami dostaw – łącznie z: importem zamorskimi frachtami, transportem drobnicowym oraz wahadłowym przewozem ładunków między magazynami i zakładami produkcyjnymi.

Cel wdrożenia oraz zastosowane rozwiązania intralogistyczne

Cel wdrożenia:

  • Stworzenie koncepcji centrum dystrybucyjnego będącego w stanie obsługiwać przepływy materiałowe na poziomie sięgającym 150 tys. sztuk rowerów


Wdrożone rozwiązanie:

  • 18 wózków STILL, w tym: 8 MX-X oraz 10 RX 20
  • Flota w 100% zintegrowana z systemem STILL Fleet Manager 4.x

Globalne centrum dystrybucyjne Derby Cycle to magazyn wysokiego składowania będący w stanie pomieścić do 150 tys. rowerów. Są one składowane w 48 rzędach 8-kondygnacyjnych regałów podzielonych 24 wąskimi alejkami. Ze względu na sposób pakowania rowerów, nie używa się tu konwencjonalnych palet. Podłużne, płaskie pudła z towarem są wsuwane na półki bezpośrednio z tworzonych na zamówienie platform, do których obsługi przystosowano funkcjonujące w magazynie wózki VNA. – Na prośbę i w procesie konsultacji z Hellmann Worldwide Logistics firma STILL wyprodukowała na potrzeby Derby Cycle osiem zindywidualizowanych wózków VNA serii MX-X przystosowanych do przewozu niestandardowych platform roboczych – relacjonuje Michał Stanisławski, dyrektor działu Advanced Applications STILL Polska. – Konstrukcja ich wideł jest zoptymalizowana pod kątem transportu platform, na których znajdują się opakowania z rowerami oraz operator obsługujący rozładunek i kompletację. Wzbogacono je o specjalną blokadę zapewniającą stabilność i bezpieczną pracę. Pojazdy zaprogramowano tak, że nie można rozpocząć jazdy gdy nie jest ona załączona. Co więcej, zastosowano system automatycznej jazdy w oparciu o wskazania nitki indukcyjnej. Dzięki niemu wózki są w stanie samodzielnie nawigować między regałami – tak, by operator mógł bez przeszkód pracować z platformy, a nie z kabiny – tłumaczy Stanisławski. Po ukończeniu kompletacji w oparciu o półautomatyczne wózki modułowe VNA, ładunki są przewożone na ciężarówki z pomocą wydajnych czołowych wózków elektrycznych serii RX 20.

Efekty wdrożenia i wynikające z niego korzyści

  • Bezpieczna i efektywna praca w magazynie z wąskimi alejkami
  • Optymalizacja obciążenia wózków dzięki włączenie w elektroniczny system zarządzania flotą

Wszystkie działające w magazynie centralnym wózki zintegrowano z systemem zarządzania flotą, rejestrującym czas pracy poszczególnych pojazdów. Generowane automatycznie raporty pozwalają na bieżącą analizę obłożenia maszyn i wyrównywanie różnić pomiędzy nimi przez odpowiednie przydziały zadań. W długofalowej perspektywie rozciąga to cykl życia floty i może w przyszłości pozwolić na zmniejszenie liczby wózków koniecznych do obsługi procesów transportu wewnętrznego. – Stworzona na miarę potrzeb koncepcja magazynu zapewnia dobry wgląd w bieżącą sytuację, zwiększa elastyczność procesów, pozwala oszczędzać przestrzeń magazynową, czas i pieniądze w centrum dystrybucyjnym Derby Cycle – mówi Andreas Bothe, menadżer oddziału Hellmann Worldwide Logistics. – Wózki MX-X z systemem nawigacji Optispeed 4.0 zwiększają bezpieczeństwo i efektywność kompletacji w wąskich alejkach, a program STILL FleetManager 4.x daje pełną przejrzystość danych na temat eksploatacji całej floty wózków – podsumowuje.

Hellmann Worldwide Logistics
Hellmann Worldwide Logistics
Hellmann

Polecane artykuły

H. & J. Brüggen: Litowo-jonowy kamień milowy

Wkrótce po ogłoszeniu strategii dążącej do upowszechniania baterii Li-Ion przez poszerzenie asortymentu dostępnych wózków z akumulatorami w tej technologii, grupa STILL zrealizowała całkowicie oparte o nią wdrożenie. Rezultaty mogą stanowić dla innych przedsiębiorstw zachętę do litowo-jonowej modernizacji floty.

Grupa Żywiec: Dozbrojenie browarów

Grupa Żywiec zmodyfikowała model biznesowy, dążąc do maksymalizacji zysków dzięki zwiększaniu marży i redukcji kosztów prowadzenia działalności. W nową strategię wpisała się modernizacja floty pojazdów transportu wewnętrznego zrealizowana wspólnie ze STILL Polska.