Precz z przestojami!

Dla płynnego funkcjonowania magazynu kluczowa jest niezawodność pojazdów transportu wewnętrznego. Osiągnąć ją i niemal całkowicie wyeliminować przestoje można dzięki nowoczesnemu, proaktywnemu podejściu do działań serwisowych.


W pracujących intensywnie magazynach kluczową rolę odgrywa sprawność pojazdów transportu wewnętrznego. Dla praktyków logistyki oczywiste jest jednocześnie, że każdy tysiąc roboczogodzin na koncie wózka widłowego zwiększa ryzyko, że jakaś część się zużyje. Wraz ze wzrostem świadomości kosztów wynikających z nieplanowanych przestojów na znaczeniu zyskuje inteligentny, proaktywny serwis pozwalający do minimum ograniczyć prawdopodobieństwo sytuacji, że coś nagle przestanie działać.

Technik serwisu STILL Polska z wizytą u klienta.

Serwis jako usługa kompleksowej obsługi flot intralogistycznych

W nowoczesnym podejściu do serwisu przed technikami stawia się zadania daleko wykraczające poza proste reagowanie naprawą na usterki. Na co dzień wspierają dziś oni klientów w zapobieganiu uszkodzeniom oraz optymalizacji floty pod kątem zużycia energii. – W intralogistyce od dawna stosowane są różne systemy energetyczne: akumulatory kwasowo-ołowiowe, litowo-jonowe czy ogniwa paliwowe. Każde z tych źródeł energii ma swoje mocne strony, ale także wymaga określonych środków, aby zapewnić zrównoważone wykorzystanie energii i maksymalizować żywotność rozwiązań – mówi Dyrk Draenkow, Head of After Sales w STILL.

– Efektywne zarządzanie energią zaczyna się od serwisu, który pomaga optymalizować pracę systemów energetycznych i wydłużać cyklu życia produktów – dodaje. Tak rozumiane proaktywne, inteligentne serwisowanie zapewnia wydajne funkcjonowanie pojazdów i ich podzespołów w dłuższej perspektywie. By być w stanie świadczyć tego typu usługi, technicy serwisu STILL poznają w ramach szkoleń wszystkie systemy energetyczne stosowane w wózkach widłowych. Potrafią w efekcie wcześnie wykrywać potencjalne usterki akumulatorów i ogniw oraz prawidłowo i bezpiecznie przeprowadzać ich konserwację.


Technik serwisu STILL podczas sprawdzania stanu baterii wózka widłowego.

Rola serwisu w automatyzacji magazynów

Nikt poza klientem nie zna specyfiki magazynu tak dobrze, jak opiekujący się nim technik serwisu. Firma STILL wykorzystuje ten potencjał, angażując kadry serwisowe w proces automatyzacji– od tworzenia koncepcji po wsparcie efektywnej eksploatacji rozwiązań. – Z punktu widzenia automatyzacji dobra obsługa serwisowa zaczyna się od planowania i wdrażania modernizacji i obejmuje cały cykl życia zautomatyzowanych rozwiązań. Chcemy dzięki bliskiej współpracy oferować naszym klientom dokładnie taką usługę, jakiej potrzebują: dostosowaną do ich wymagań i elastyczną – opowiada Dyrk Draenkow. Wychodząc naprzeciw tym założeniom, interfejsy i oprogramowanie rozwiązań automatyzacyjnych oferowanych przez STILL są od podstaw tworzone z myślą o ich prostej obsłudze przez odpowiednio przygotowanych techników serwisu.

Technik serwisu STILL - wsparcie automatyzacji magazynu.

Skuteczni i dostępni technicy serwisu STILL

W związku z opisanymi powyżej założeniami, technicy serwisu muszą być dziś bardziej wszechstronni niż kiedykolwiek wcześniej. Celem sprostania tym oczekiwaniom, firma STILL stworzyła system szkolenia i bieżącego dostępu do potrzebnej wiedzy. – Idea wszechwiedzącego serwisanta jest już dziś przestarzała. Nie da się wiedzieć wszystkiego. Dlatego też szkolimy naszych techników w ukierunkowany sposób w ich indywidualnych obszarach odpowiedzialności. Każdy z nich za pośrednictwem narzędzi cyfrowych  ma zarazem dostęp do zbiorowej wiedzy całej firmy

tłumaczy Draenkow. – Wychodzimy z założenia, że nasi technicy nie muszą być wszechwiedzący, ale powinni być połączeni w taki sposób, żeby z perspektywy klienta we właściwym czasie wiedzieć wszystko, co trzeba – dodaje. Realizacja tych założeń wymaga utrzymania gęstej sieci techników. Dzięki niej serwisanci są w stanie szybko reagować w razie usterki, a także – co być może jeszcze ważniejsze – mają na tyle bliskie relacje z klientami, że dobrze znają ich magazyny. Mogą dzięki temu skuteczni zapobiegać awariom z wyprzedzeniem i realizować w efekcie motto „Precz z przestojami!”.


Technik serwisu STILL Polska podczas wizyty u klienta.