Innowacyjne ciągniki elektryczne STILL LXT/LXW

Dwie bliźniacze serie pojazdów transportu poziomego – ciągniki elektryczne LXT oraz wózki platformowe LXW – uzupełniają portfolio firmy STILL, a debiutujący wraz z nimi system wsparcia jazdy STILL DSR jest w finale IFOY 2022.

 

 

Wysoka wartość maksymalnego uciągu, możliwość dostosowania wózków i przyczep do specyficznych potrzeb konkretnego zakładu oraz ponadprzeciętna wydajność pracy osiągnięta dzięki solidnym silnikom, maksymalnej prędkości jazdy sięgającej 25 km/h, niewielkiemu promieniowi skrętu i szeregowi rozwiązań

zwiększających komfort i bezpieczeństwo pracy – w tym nominowanemu do IFOY 2022 systemowi Descent Speed Regulation. To wyróżniki debiutujących w 2022 r. serii pojazdów STILL: ciągników elektrycznych LXT oraz wózków platformowych LXW.


Obejrzyj poświęcone ciągnikom elektrycznym LXT i wózkom platformowym LXW materiały wideo:

Ciągnik elektryczny STILL LXT o udźwigu do 35 t

Ciągnik elektryczny STILL LXT w magazynie
Ciągnik elektryczny STILL LXT podczas ładowania z sieci
Ciągnik elektryczny STILL LXT - zjazd ze wzniesienia

Elektryczne ciągniki serii STILL LXT 120-350 charakteryzują się uciągiem maksymalnym od 12 do 35 ton. Dzięki dwóm solidnym silnikom jazdy o mocy 10,5 kW wraz z inteligentnym systemem zarządzania ich pracą osiągają prędkość do 25 km/h i bez trudu pokonują wzniesienia. Innowacyjne systemy hamulcowe z dostępnymi emocjonalnie czujnikami rozpoznającymi masę ciągnionego ładunku zapewniają z kolei bezpieczeństwo i efektywność zjazdów z ramp i pochyłości. Ciągniki elektryczne  LXT zaprojektowano z myślą średnio- i długodystansowym wydajnym transporcie niespaletyzowanych ładunków – także po rampach i wzniesieniach. Sprawdzają się dobrze na lotniskach, dworcach, w obsłudze kompleksów i wielkopowierzchniowych obiektów.

Wózek platformowy STILL LXW o udźwigu do 3 i uciągu do 6 t

Wózki platformowe STILL LXW  20-30 stanowią nieco mniejszy wariant bliźniaczego pojazdu. Są one przystosowane do holowania ładunków o masie do 6 ton, ale (w zależności od wersji) mogę przewozić dodatkowe 2-3 tony towaru na zintegrowanej platformie. Sprawdzą się w obsłudze średniej masy ładunków oraz w zmiennym

środowisku pracy. Komfortowa kabina, dostępność dodatkowego wyposażenia i systemów bezpieczeństwa to cechy łączące LXW i ciągniki elektryczne LXT. Pojazdy obu serii mogą być ładowane bez otwierania maski z użyciem ładowarki pokładowej albo gniazda szybkiego ładowania.

Wózek platformowy STILL LXW – transport bagaży na lotnisku
Ciągnik elektryczny STILL LXT i wózek platformowy STILL LXW – obsługa lotniska

System DSR – innowacja łącząca wózki platformowe i ciągniki elektryczne LXT i LXW

Wspólnym wyróżnikiem obu serii ciągników elektrycznych i wózków platformowych LXT i LXW jest nominowany do nagrody IFOY 2022 system Descent Speed Regulation (DSR). Dostosowuje on prędkość jazdy do kąta nachylenia wzniesienia, z którego zjeżdża pojazd. W wariancie standardowym prędkość jest ograniczana ręcznie do określonego limitu za pomocą przełącznika zjazdu ze

wzniesienia. W najbardziej zaawansowanej wersji system DSR automatycznie redukuje prędkość w zależności od nachylenia terenu i masy holowanego ładunku, bazując na wskazaniach pomiaru momentu obrotowego na silnikach napędowych. Rozwiązanie pozwala połączyć bezpieczeństwo pracy z utrzymaniem maksymalnej prędkości jazdy.



Wyjątkowa ergonomia pracy z użyciem ciągników LXT i wózków LXW

Obie serie pojazdów wyróżniają się także pod kątem ergonomii pracy operatora. Amortyzowana kabina i fotel, szerokie możliwości regulacji ustawień, doskonała widoczność na wszystkie strony, kamera cofania, komputer pokładowy z potrzebnymi informacjami i dostępem do kluczowych funkcji, bogate możliwości oświetlenia i łatwość sprzęgania z przyczepami – wszystko to stanowi o wysokim komforcie pracy z użyciem wózków platformowych STILL LXW i ciągników elektrycznych STILL LXT.