Albert Ziegler GmbH: Ciągniki gotowe do akcji

Na skróty:

  • Albert Ziegler GmbH zdecydowało się na outsourcing łańcucha dostaw, żeby sprostać realizacji ogromnego zamówienia

  • Zarządzania przepływem materiałów powierzono firmie Schwarz Logistik
  • We współpracy ze STILL GmbH dostawca 3PL zaoferował koncepcję dostaw w strategii PULL
  • Wdrożenie wykonano w oparciu o zestawy transportowe o długości do 11 metrów, składające się z ciągników elektrycznych LTX 70 i ram typu C oraz wózków KANVAN

Charakter przedsiębiorstwa, w którym dokonano wdrożenia

Ziegler

Nazwa: Albert Ziegler GmbH

Obszar działalności: Produkcja wyposażenia przeciwpożarowego dla jednostek strażackich, zakładów przemysłowych, lotnisk i przedsiębiorstwa kolejowych

Miejsce wdrożenia: Fabryka przy siedzibie głównej firmy w Giengen an der Brenz

Ziegler to działająca od niemal 130 lat niemiecka firma produkująca wyposażenie przeciwpożarowe. W swoje pojazdy, węże, odzież i systemy gaśnicze zaopatruje zarówno jednostki strażackie, zakłady przemysłowe, lotniska, jak i przedsiębiorstwa kolejowe w ponad 100 krajach na całym świecie. Od 2013 roku wchodzi w skład grupy China International Marine Containers. Fabryka przy siedzibie głównej w Giengen an der Brenz przeszła ostatnio reorganizację przepływu materiałów.

Cel wdrożenia oraz zastosowane rozwiązania intralogistyczne

Cel wdrożenia:

  • Zwiększenie przepustowości fabryki na potrzeby dużego zamówienia


Wdrożone rozwiązanie:

  • Outsourcing łańcucha dostaw z udziałem firmy Schwarz Logistik

  • Rozwiązanie Lean z oferty STILL: ciągniki LTX i KANBAN oraz ramy typu C

Chcąc na potrzeby dużych serii zwiększyć liczbę linii produkcyjnych w fabryce przy siedzibie głównej firmy w Giengen an der Brenz, zdecydowano się na outsourcing magazynu. Stworzeniem umożliwiającej płynność procesów wytwarzania koncepcji just-in-time oraz wyposażeniem zgodnie z jej założeniami hali i magazynu zajęły się wspólnie: kontraktowy dostawca usług logistycznych Schwarz Logistik oraz STILL GmbH – dostawca dopasowanych do potrzeb firmy Ziegler zestawów transportowych. Bezpośrednią przyczyną podjęcia decyzji o outsourcingu łańcucha dostaw było nadzwyczaj duże zamówienie, wymagające wyprodukowania przeszło 150 pojazdów specjalnych. – Z naszą ówczesną infrastrukturą zapewnienie wydajności przepływów materiałowych pozwalających na wyprodukowanie tak dużej serii nie było prostym zadaniem. Chcąc w pełni skupić się na wytwarzaniu zamówionych pojazdów zdecydowaliśmy się na skorzystanie z usług wyspecjalizowanego podmiotu, który miał koordynować przepływ materiałów od dostawców do naszego zakładu w Giengen – mówi Thomas Ziegler, odpowiedzialny za łańcuch dostaw w Ziegler. Wspólnie ze Schwarz Logistik i specjalistami STILL od zestawów transportowych opracował wahadłową koncepcję uzupełniania stanów magazynowych. Raz dziennie z pobliskiego centrum logistycznego Schwarz dostarczane są do fabryki potrzebne materiały. Przy użyciu dwóch zróżnicowanych zestawów transportowych ładunki są przewożone do strefy buforowej wzdłuż linii produkcyjnych, a puste pojemniki wywożone do strefy załadunku transportera. – Po ich dostarczeniu z powrotem do naszego centrum logistycznego opakowania są skanowane i w oparciu o system elektronicznej wymiany danych (EDI) w naszych programach ERP i WMS odnotowywane jest zapotrzebowanie produkcji na surowce określonego typu. Na tej podstawie generowane są następnie listy kompletacyjne – relacjonuje Dennis Weimert, przedstawiciel Schwarz Logistik. Dzięki rozwiązaniu potrzebne elementy trafiają na produkcję następnego dnia, a w razie potrzeby wysyłane jest zamówienie do dostawcy – tak, by zachować stałą dostępność materiałów.

Na podstawie wspólnych analiz opisano wymagania, jakie powinny spełniać zestawy transportowe, by pasowały do zastanej infrastruktury zakładu produkcyjnego. – Ustaliliśmy, że maksymalna długość zestawu będzie wynosić 11 metrów. Ze względu na dużą liczbę wąskich zakrętów w obiekcie i przewidziany w nim ruch jednokierunkowy, pojazdy musiały być w stanie wracać do punktu początkowego poruszając się na zewnątrz zakładu – opowiada Mirco Adam, kierownik projektu ze  strony Zieglera. – W odpowiedzi na wymogi określone dla fabryki w Giengen, zaproponowano wdrożenie zwrotnych ciągników LTX 70 w połączeniu z ramami typu C oraz układem LiftRunner. Gdy tylko operator wejdzie do kabiny, mechanizm rozwiązania automatycznie unosi ładunki w górę, a gdy z niej wyjdzie – opuszcza je, umożliwiając rozładunek – tłumaczy Michał Stanisławski, Dyrektor Działu Advanced Application STILL Polska. Wózki i troleje są dostosowane do przewożenia palet, plastikowych pojemników różnej wysokości oraz drewnianych skrzyń z możliwością sztaplowania. Ze względu na konieczność przejazdów na zewnątrz, kabinę zabudowano, a przyczepy wyposażono w plandeki.

Skrzynie kratownicowe oraz wielkogabarytowe obiekty przewożone są natomiast przy pomocy wielofunkcyjnego ciągnika KANVAN. – Seryjny ciągnik elektryczny KANVAN STILL został zmodyfikowany, by lepiej spełniać wymagania zakładu Ziegler. Wyposażono go w hydrauliczne urządzenie podnoszące przednią oś, dzięki któremu zmniejsza się promień skrętu całego zestawu. Zamontowano także kabinę odporną na warunki atmosferyczne – mówi Michał Stanisławski. – Wózek jest zintegrowany z procedurą  kanban – gdy tylko do systemu popłynie sygnał, że transportowane komponentów się kończą, uruchamiany jest proces zaopatrzenia – dodaje Dyrektor Działu Advanced Application STILL Polska.

Efekty wdrożenia i wynikające z niego korzyści

Ziegler
  • Zwiększenie ilości miejsca i liczby linii produkcyjnych w głównym zakładzie

  • Wzrost elastyczności i niezawodności systemu dostaw przy uproszczeniu zaopatrzenia i ograniczeniu liczby transportów
  • Zmniejszenie o 40 proc. liczby koniecznych do wykonanania zadań intralogistycznych

Zintegrowane z wahadłowymi dostawami i zamówieniami realizowanymi przez WMS zestawy transportowe STILL są w stanie reagować na popyt produkcji i dowozić materiały zgodnie z harmonogramem – do 1600 różnych części i komponentów na cykl. Dzięki wprowadzeniu w życie koncepcji dostaw odpowiadających realnemu zapotrzebowaniu udało się uprościć proces zaopatrzenia, zmniejszyć liczbę koniecznych transportów 

i zagwarantować niezawodność przepływów materiałowych. Według Thomasa Zieglera, wdrożenie pozwoliło zredukować o 40 procent liczbę zadań intralogistycznych i uwolnić część zaangażowanych w ich obsługę zasobów. Dzięki zmniejszeniu natężenia ruchu zwiększyło się także bezpieczeństwo ruchu. Co więcej, udało się zrealizować cel leżący u początków decyzji o zmianie – seria 150 pojazdów specjalnych zjechała z linii produkcyjnych Ziegler na czas.

Polecane artykuły

Imperial Logistics International

Gdy BMW otworzyło nowe centrum dystrybucyjne, całościowe zarządzanie nim zlecono firmom Kuehne & Nagel oraz Imperial Logistics International. Ta z kolei, chcąc realizować wszystkie prowadzone procesy na sprzęcie od jednego dostawcy, zaprosiła do współpracy STILL.

Hellmann Worldwide Logistics dla Derby Cycle

Derby Cycle, jeden z największych niemieckich producentów rowerów, po włączeniu do międzynarodowego konsorcjum stał się dostawcą towaru dla dealerów na całym świecie. Zarządzanie transportem i spedycją z globalnego centrum dystrybucyjnego firmy powierzono Hellmann Worldwide Logistics.